Профілактична робота

                      
Тренінг для учнів 6 класів   
                   « Вчимося розуміти та поважати інших.»
Мета: показати значущість толерантної поведінки під час взаємодії з іншими, формувати навички без оціночного спілкування.
Вправа «емоції та ситуації».
 Учасники стають у коло.
 Тренер. Зараз кожний назве одну емоцію або почуття і запам'ятає, що він назвав. Я починаю: «Спокій». Коли всі назвали по одній емоції і запам'ятали її, тренер продовжує вправу.
 Тренер. А тепер кожен називає якусь ситуацію і кидає м'яча іншому учасникові, пропонуючи продовжити речення і назвати свою емоцію чи почуття. Наприклад: «Коли я стою у черзі, то відчуваю... радість!»
 Гру закінчено, коли м'ячик побував у кожного з учасників.
 Вправа «Ярлики.»
 Оснащення: набори розрізаних картинок за кількістю груп, набори «корон». На кожній «короні» написаний один з поданих   виразів:
 - «Усміхався мені».
- « Будь похмурим».
 - «Корчи мені гримаси».
 - «Ігноруй  мене» .
 - «Розмовляй зі мною так, ніби мені 5 років».
- «Підбадьорюй мене».
- «Кажи мені, що я нічого не вмію».
- «Жалій мене».
 Тренер об'єднує учасників у групи по 5-7 осіб. Кожному він надіває на голову «корону» таким чином, щоб той не бачив, що на ній написано («корони» виготовляють з двох смужок білого паперу, склеєних по боках). Після цього кожній групі дається завдання протягом 10 хв. скласти цілу картинку з розрізаних шматочків, але звертатися під час роботи до учасника своєї групи потрібно так, як написано на його «короні».
 Через 10 хв. усі учасники по черзі (не знімаючи «корон») відповідають на запитання тренера: «Чи сподобалось вам, коли з вами спілкувалися таким чином?»
 Після того, як усі висловляться, тренер пропонує учасникам зняти «корони» і вийти із своїх ролей.
 Запитання для обговорення
- Чим у реальному житті можуть бути «корони»?
 - Як впливає наявність подібних ярликів на спілкування?
  - Як часто ми стикаємось із ситуаціями навішування ярликів?
- Як ви почувалися у реальному житті, коли хтось навішував на вас ярлик?
- Як можна змінити чиєсь уявлення про вас?
  - Звідки ми беремо наші уявлення про інших?
 - Чи легко позбутися ярлика, коли його вже навішено? Як це зробити?
  Інформаційне повідомлення
 Толерантна людина.Поняття толерантності вперше почали вживати у XVIII столітті. У своєму «Трактаті про віротерпимість» видатний            французький письменник і філософ Вольтер писав: «Безумством є переконання, що всі люди мають однаково думати про певні предмети».Розуміння толерантності не однакове в різних культурах, тому що залежить від історичного досвіду народів. У англійців толерантність розуміють як готовність і здатність без протесту сприймати іншу особистість, у французів – як свободу іншого, його думок, поведінки, політичних та релігійних поглядів. У китайців бути толерантним означає великодушно й щиросерде ставитись до інших. В арабському світі толерантність - це вміння вибачати, терпимість, співчутливість, а в персидському - ще й здатність до примирення.
 У наш час толерантність розуміють як повагу і визнання рівності, відмову від домінування та примусу, визнання права інших на власні думки та погляди. Отже, толерантність перш за все має на меті прийняття інших таки ми, якими вони є, і взаємодію з ними на основі згоди.
 Поділ людей на толерантних або інтолерантних є досить умовним. Кожна людина в своєму житті здійснює як толерантні, так і інтолерантні вчинки. Але здатність поводитися толерантно може стати особистісною рисою, а відтак - забезпечити успіх у спілкуванні. Толерантні люди більше знають про свої недоліки та переваги. Вони критично ставляться до себе і не прагнуть у всіх бідах звинувачувати інших. Вони не перекладають власної відповідальності на інших. Толерантна людина не ділить світ на два кольори - чорний та білий. Вона не акцентує на розбіжностях між «своїми» та «чужими», а тому готова вислухати й зрозуміти інші точки зору.                                       
 Почуття гумору і здатність посміятися над своїми слабкими сторонами - особлива риса толерантної людини. У того, хто здатний до цього, менша потреба домінувати та зверхньо ставитися до інших.
 Отже, толерантна особистість знає і правильно оцінює себе. Її добре ставлення до себе співіснує з позитивним і доброзичливим ставленням до інших.
Вправа «Плакат толерантності».Учасники об’єднуються в групи по 3- 6 осіб. Кожна група отримує аркуші паперу, фломастери, кольоровий папір і має протягом 10 хвилин створити «плакат толерантності». Після закінчення групи презентують і коментують свої плакати.
Вправа «Згода, незгода, оцінка».
 Учасники об’єднуються в групи. Кожній групі дається аркуш паперу та картка з варіантом завдання.
  1. Складіть перелік слів та виразів, за допомогою яких  ви висловлюєте згоду.
 2. Складіть перелік слів та виразів, за допомогою яких  ви висловлюєте незгоду.
 3. Складіть перелік слів та виразів, за допомогою яких   ви висловлюєте оцінку дій або вчинків іншого.
На виконання завдання дається 5 хв. Після цього кожна група по черзі демонструє результати своєї роботи. Після обговорення тренер пропонує учасникам підкреслити на плакатах ті вирази, які можна використовувати при толерантному спілкуванні.
Вправа «Я - повідомлення»
 Тренер надає підліткам інформацію про спілкування з використанням «Я -повідомлень».
     Інформаційне повдомлення. Важливо вміти проявляти толерантність під час спілкування. Це передбачає не тільки прийняття іншого, а й уміння підтримати і допомогти йому. В конфліктній ситуації, коли людина переживає сильні негативні емоції, з'являються проблеми з їх вираженням. Одним з ефективних
 способів вирішення цієї проблеми є усвідомлення своїх почуттів і здатність сказати про них партнеру. Саме цей спосіб самовираження і називається «Я-повідомленням».
 «Я-повідомлення» - це усвідомлення та проголошення власного стану, викликаного ситуацією, що склалася. Використання під час спілкування «Я-повідомлень» допомагає висловити свої почуття, не принижуючи іншу людину (порівняйте: «Я дуже хвилююсь, коли тебе немає вдома об 11-й вечора» та «Ти знову прийшов додому об 11-й вечора?!»).
 «Я-висловлювання» - це проголошення почуттів, які ви переживаєте у неприємній для вас ситуації, визнання та формулювання власної проблеми з цього приводу («Вибач, але я відчуваю роздратування, коли ти говориш це...», «Коли чую твої слова, я навіть не знаю, що і сказати, настільки я розгублена»). Формулюючи таким чином питання, ви усвідомлюєте власну проблему: це - моя проблема, що я роздратована, це - мої відчуття, і ніхто, крім мене, не може зрозуміти, чому саме ці відчуття виникли у мене в цій ситуації. Важливо розуміти, що «Я-висловлювання» конструктивно змінює не тільки ваше особисте ставлення до конфліктної ситуації, а й ставлення вашого партнера до неї. Людина завжди відчуває, коли її звинувачують чи хочуть перекласти на неї відповідальність. Ваше щире висловлювання своїх почуттів з позиції усвідомлення власної відповідальності за те, що з вами відбувається, не може нікого образити чи викликати агресію, а навпаки, спонукає вашого партнера замислитися над правильністю і його власного вчинку.
 «Я-повідомлення» включає в себе не тільки «проговорювання» свого емоційного стану, а й визначення умов та причин, що викликали цю ситуацію.
Орієнтовна схема «Я-висловлювання»: 1) опис ситуації, яка викликала напруженість («Коли я бачу, що ти...», «Коли це відбувається...», «Коли я стикаюся з такою ситуацією...»);
 2) точне визначення власного почуття у певній ситуації («Я відчуваю...», «Я не знаю, що і сказати...», «У мене виникла проблема...»);
 3) побажання щодо зміни ситуації («Я просив би тебе...», «Я буду вдячний тобі, якщо...»).
 Після обговорення інформаційного повідомлення тренер об'єднує учасників у 3 підгрупи і пропонує (використовуючи «Я-повідомлення»)обговорити або розіграти наступні ситуації.
 - Твій. друг подруга) попросив (попросила) у тебе одяг і порвав (порвала) його.
 - Ви з сердечним» другом (подругою) домовились про похід у кіно. Ти чекав (чекала), але так і не дочекався (не дочекалась).
 - Батьки сварять за пізній прихід додому.
 На виконання завдання відводиться 5-7 хв. Далі кожна група представляє свої варіанти вирішення зазначеної ситуації, аргументуючи їх. При цьому бажано акцентувати увагу на використаних «Я-повідомленнях».
 На наступному етапі тренер роздає кожному учаснику бланк і пропонує заповнити його, формулюючи свої звертання до приятеля у формі «Я-повідомлень».
 Запитання для обговорення
 Які висловлювання ми переважно використовуємо у повсякденному житті?
 Чи важко вам було оперувати «Я-повідомленнями»?
 Чому це важко було робити?
 Що ви відчували, коли до вас зверталися з «Я-повідомленнями» ?
 Для проведення вправи необхідно зробити ксерокопії бланків
 варіантів «Я-повідомлень».
 Питанню толерантної поведінки та відпрацюванню вміння висловлюватись за допомогою «Я-повідомлень» необхідно приділити достатньо уваги, тому що формування навичок толерантності та безоціночних висловлювань є основою впровадження безконфліктного спілкування серед підлітків.
Рольова гра «Цивілізація».
 Учасники об'єднуються у дві підгрупи, які розміщуються у різних кінцях кімнати.
 Тренер. Уявіть собі, що кожна з підгруп - це окрема прогресивна цивілізація. Ви - її представники, що подорожують у космосі. Зараз ви летите на планету Земля на міжгалактичний фестиваль, і вам потрібно:
 1. Представити свою прогресивну цивілізацію, вигадавши її назву, географічне положення, природні ресурси, населення (бажано намалювати портрет представника цивілізації), систему правління й оборони, закони, за якими живе цивілізація, її культурні особливості (обов'язково все це записати або намалювати. Незаписаного не існує!) (15-20 хв.).
 2. Розподілити між учасниками в кожній підгрупі ролі парламентерів цивілізації (2-3 особи).
 3.   Через парламентерів презентувати свою цивілізацію.
 Тренер. Ви уважно слухали своїх нових знайомих. А тепер кожна цивілізація має за 3-5 хв. знайти найсильніші і найслабші сторони іншої представленої цивілізації і передати цю інформацію через парламентерів.
 4. З цього етапу розвитку гри тренер оголошує кризову ситуацію. Увага? На нашу Галактику здійснено напад вірусами наркоманії. Якщо не вжити термінових заходів. використовуючи сильні сторони цивілізацій і захищаючи слабкі місця, то життя на ваших планетах загине.
 5. За 10-15 хв. потрібно спільно, обома групами створити систему захисту від вірусів і представити її через парламентерів (знову записати, намалювати).
 По закінченні тренер пропонує поаплодувати та подякувати один одному за плідну взаємодію під час гри.
 Запитання для обговорення
 - Що відбувалося в команді і в групі в цілому в момент   представлення та аналізу слабких та сильних сторін цивілізацій?
 -  Чи змінився настрій під час створення системи захисту Галактики?
 -  Що і яким чином вплинуло на зміну настрою?
 -  Які ваші думки і враження від гри «Цивілізація»? Чому вона вчить?
 Ця гра дає можливість створити справжню команду. При обговоренні слід  звернути  увагу на взаємодію між учасниками гри, а також на те, що спільними зусиллями можна вирішити багато проблем.
Гра-розминка «Австралійський дощ» (5 хв.)
 Учасники стають у коло. Інструкція: Чи знаєте ви, що  таке австралійський дощ? Ні? Тоді давайте разом послухаємо, який він. Зараз по колу ланцюжком ви будете передавати мої рухи. Як тільки вони повернуться до мене, я передам наступні. Стежте уважно!
 - В Австралії піднявся вітер. (Ведучий тре долоні).
- Починає крапати дощ. (Клацання пальцями).
 - Дощ посилюється. (Почергово плескання долонями по грудях).
 - Починається справжня злива. (Плескання по стегнах).
 - А ось град, справжня буря. (Тупіт ногами).
- Але що це? Буря стихає. (Плескання по стегнах).
- Дощ стихає. (Плескання долонями по грудях).
 - Рідкі краплі падають на землю. (Клацання пальцями).
 - Тихий шелест вітру. (Потирання долонь).
 - Сонце! (Руки догори).
Підведення підсумків
 Проводиться у формі керованого діалогу.
Запитання для обговорення
 - В чому переваги безоціночного спілкування?
  - Чому треба намагатися висловлювати свої почуття«Я-повідомленнями?»
  - Які завдання були для вас найважчими? Чому?

 - Що в занятті вам найбільше сподобалось?




Тренінг для учнів середніх класів "Ми - діти з планети здоров'я"
Актуальність теми:
    Проблема збереження здоров'я має давні традиції в історії розвитку людства. Лише з плинністю часу з'являються все нові й нові фактори, що сприяють руйнації найбільшої цінності людського буття. Добре відомо, що збереження здоров'я в його первинному вигляді практично не можливе (через ряд зовнішніх і внутрішніх чинників та самого фізіологічного процесу старіння людини). На сучасному етапі існування людства на Землі з'явилось безліч нових факторів, які призводять до різнотемпових руйнаційних процесів в організмі людини.
    Як свідчать результати та досліджень, в тому числі і результати національного опитування молоді 10-18 років показники поведінки учнів та молоді, вказують на відсутність навичок збереження здоров'я. Регулярне заняття фізичною культурою не стає звичною нормою для більшості молодих, людей стрімко поширюється вживання алкогольних напоїв, типовою є часта зміна сексуальних партнерів.
     Мета тренінгу:
- формування у дітей свідомого та відповідального ставлення до власного здоров’я як однієї з найважливіших життєвих цінностей; формування  навиків здорового способу життя.
    Основні завдання тренінгу:
- надати учасникам тренінгу інформацію про здоров’я, здоровий спосіб життя  та фактори, що впливають на формування здоров’я;
- усвідомлення учнями актуальністі проблеми здоров’я;
- усвідомити місце здоров’я серед ціннісних пріоритетів особистості;
- отримати необхідну мотивацію до збереження здоров’я як необхідної складової життєдіяльності людини.
   Цільова аудиторія: учні середніх класів.
   Тривалість тренінгу: 1 год. 05 хв.
   Критерії ефективності:
-         вміння відмовитись від шкідливих звичок;
-         активне обговорення результатів та вражень від вправ;
-         усвідомлення важливості власного здоров'я;
-         співставлення факторів впливу на здоров'я;
-         уникнення негативного впливу на здоров'я.

Структура тренінгу:
№ з/п
Зміст
Тривалість
Матеріали
Вступний блок
1.
Повідомлення теми, мети
         3 хв.
Дошка, кольорова крейда
2.
Привітання. Вправа «Посмішка по колу»
5 хв.

3.
Правила групи
5 хв.
Ватман, кольорові маркери
4.
Очікування «Колосок»
5 хв.
Ватман, стікери
Основний блок
5.
Вправа «Асоціації»
5 хв.
Малюнок амфори, склянка  води
6.
Груповий колаж «Планета здоров`я»
        8хв.
Вирізані картинки, позитивний, негативний вплив на здоров`я, ватман -2, клей.
7.
Міні-лекція, повчальна притча
5 хв.
Комп`ютер, слайди
8.
Вправа «Людина в образах»
10 хв.
Ватман -2, фломастери
9.
Вправа «Лист здоров`я»
5 хв.
Різнокольорові листи
10.
Вправа «Кораблі і скелі»
4 хв.

Заключний етап
11.
Вправа «Долонька»
4 хв.
Листи А4, фломастери
12.
Плакат «Колосок»
5 хв.


Хід роботи
1.     Привітання «Усмішка по колу».
      Ціль: Взаємодія учасників, налаштування на подальшу роботу, підвищення емоційного фону.
     Хід вправи: Учасники тренінгу сидять в загальному колі. Передають усмішку по колі, яка супроводжується рухом. Наступний учасник посміхається і повторює рухи попереднього учасника, коли дійшло до останнього, учасники повторюють рухи усіх учасників тренінгу.
     Рефлексія: Ось і налаштувались ми на подальшу роботу, трішки порухались, розвеселились, адже нам всім відомо, що рух – це здоров`я.
      Результативність:
Згуртованість учасників, розпочинаюсь веселитись та жартувати.
2. Правила групи:
1. Бути чесними.
2. Бути толерантними.
3, Не критикувати, а допомагати.
4. Один говорить – всі слухають.
5. Правило піднятої рук.
6. Дотримуватись регламенту.
7. Бути активним і позитивним.
8. Конфіденційність.
3. Очікування «Колосок».
   Ціль: Мотивація учасників до роботи.
   Хід вправи: Учасники пишуть свої очкування на стікерах у виді зерна і засівають на поле. В кінці тренінгу ми до них повертаємось.
   Результативність:
Зацікавленність учасників (можливість обговорення в парах);
Налаштування на роботу (учасники зосереджують увагу на тренера).
4. Вправа «Асоціації».
    Ціль: Визначення рівня знань учасників тренінгу, звернути увагу на важливості та незамінності здоров`я.
    Хід: Що ви розумієте під словом «здоров`я», яким словом ви б його замінили чи охарактеризували? (передача склянки води так, щоб не пролити ні каплі води, а тренер в цей момент записує сказані слова в амфору).
    Результативність:
Включення учасників в роботу, розвиток асоціативного мислення, усвідомлення учасниками важливості здоров     `я.
5. Груповий колаж «Планета здоров`я».
      Ціль: Надати учасникам можливості вибору та розподілення позитивного та  негативного впливу на здоров`я.
     Хід: Учасники діляться на дві команди, обираючи з корзини червоне або зелене яблуко, на дошці приклеїно два ватмани, учасникам в хаотичному виді даються заздалегідь вирізані картинки,  які позитивно і негативно впливать на здоров`я, учасника слід приклеїти картинку до колони зі знаком « - « або «+» і охарактеризувати свій вибір.
   Результативність:
    Активне обговорення в групах, можливість вибору, вислови своєї точки зору та поєднання її з інш., розвиток зорової пам`яті.
7. Міні-лекція.
      Здоров'я - це стан повного фізичного, душевного та соціального благополуччя, а не тільки відсутність хвороб і фізичних вад.
     Кожен знає, що наше здоров’я залежить від багатьох чинників, у тому числі від способу життя. Той, хто веде здоровий спосіб життя, зазвичай спокійніший і більш врівноважений. А хто неуважний до свого здоров’я, той часто нервує, конфліктує, хворіє, не вірить в себе. А коли людина втрачає віру у власні сили, то перестає цінувати саму себе і навіть може заподіяти собі шкоду, наприклад, почати палити або вживати алкоголь. Мовляв, от я «крутий»! Саме тому найкращою профілактикою стресів, конфліктів і шкідливих звичок у вашому віці є вміння навчитися цінувати та берегти своє здоров’я, уважно прислухатися до порад дорослих.
   Здоров’я – це стан, при якому люди здатні контролювати своє життя завдяки справедливому розподілу можливостей і ресурсів. Таким чином, здоров’я – це сукупна цінність. Я не можу бути здоровим за рахунок інших чи надмірного використання природних ресурсів.
    Здоров’я значить бути щасливим.
    Здорова людина – це така людина, яка життєрадісно й охоче виконує обов’язки, які покладає на неї життя та повністю реалізує свої фізичні й розумові здібності.
   
Здоров’я – це відчуття радості від того , як ти виглядаєш.  (Бутс).
Здоровий спосіб життя – це такий спосіб життя, який зберігає і поліпшує здоров’я.
Складових здоров'я:

- зарядка, спорт;

- режим дня;

- особиста гігієна;

- здорове і раціональне харчування;

- відсутність шкідливих звичок.

Фактори, що впливають на здоровя:
-         спадковість - 20%;
-         рівень розвитку медицини - 10%;
-         екологія - 20%;
-         спосіб життя - 50%.
Отже,   можна зробимо   висновок,   що   поведінка   людини,   її   спосіб   життя   є найважливішими у збереженні здоров'я.
„Все залежить від тебе”.
 Тренер: Колись давно у стародавньому Китаї жив дуже розумний, але дуже пихатий мандарин. Весь день його складався з примірок багатого вбрання та розмов з підданими про власний розум і спогадів про минулу зустріч з імператором. Так ішли дні за днями, роки за роками...
    Аж ось пройшов усією країною  розголос, що неподалік від кордону з’явився чернець, розумніший за усіх на світі. Дійшов той поголос і до нашого мандарина. Дуже розлютився він: хто може називати якогось там ченця найрозумнішою людиною на світі? Але вигляду нікому про своє обурення не подав, а запросив ченця до себе у палац. Сам же задумав обдурити його: „Я візьму в руки метелика, сховаю його за спиною і запитаю, що у мене в руках – живе чи мертве. І якщо чернець скаже, що живе – я роздушу метелика, а якщо мертве – випущу його...”
      І ось настав день зустрічі. У пишній залі зібралося багато людей, усім хотілося подивитися двобій найрозумніших людей на світі. Мандарин сидів на високому троні, тримав за спиною метелика і з нетерпінням чекав приходу ченця. Аж ось двері відчинилися, і до зали ввійшов маленький невеличкий, худорлявий чоловік. Він підійшов до мандарина, привітався і сказав, що готовий відповісти на будь–яке його запитання. І тоді, зло всміхаючись, мандарин проказав: „Скажи-но мені, що я тримаю в руках – живе чи мертве?”     Мудрець трохи подумав, усміхнувся і відповів: „ВСЕ В ТВОЇХ РУКАХ!”
 Збентежений мандарин випустив метелика з рук, і той полетів на волю, радісно тріпочучи своїми яскравими крильцями.
Отже, лише від вас залежить, чи будете ви піклуватись про своє здоров’я і чи буде ваше майбутнє щасливим  і безтурботним.


8. Вправа «Людина в образах».
    Ціль: Надати можливість учасникам пофантазувати та відтворити та відтворити явне.
   Хід: Учні розбиваються на групи ( зима, літо) й усім групам пропонується зобразити модель здорової людини, в яку можуть входити всі складові здоров’я. Групи представляють свою модель.
    Після представлення групам пропонується обмінятися своїми моделями. Далі група, якій дісталася чужа модель, „руйнує” її, тобто, імпровізує чинники, що руйнують здоров’я.
    Рефлексія: Що ви відчували, коли руйнували чужу модель здоров’я? Чи легко відновити зруйноване?
   Результативність:
Виплеск емоцій, вражень, активне обговорення, бажання зберегти здоров’я, не дати інш. зашкодити, вплинути.
9. Вправа «Лист здоров’я».
    Ціль: Усвідомлення того, що коли ти  завдаєш шкоди здоров’ю, то відновити його дуже важко.
    Хід: Учасникам роздаються аркуші паперу різних кольорів, а їм потрібно розірвати ці аркуші так, як самі забажають. Легко вони розірвалися? А тепер спробуйте зробити так, щоб цей аркуш(уявне наше здоров'я) став знову цілий. 
      Результативність:
Активність учасників, старання, зацікавленність, розвиток мислення.
Тренер: Зруйнувати значно легше, ніж створити. Дуже важливо зберегти те, що маємо. Від нас самих залежить, що ми оберемо: шлях до здоров’я чи від нього. Поведінка людини, її спосіб життя є дуже важливими у збереженні здоров’я.
  Висновок: відновити зруйноване дуже важко, тому треба берегти те, що маємо.
10. Вправа «Кораблі і скелі».
   Ціль: Допомогти навчитися відчувати настрій інших, сприяти розвитку уваги.
   Хід: Об’єднуємося у дві групи. Половина – «кораблі», інша половина - «скелі». «Скелі» сідають на підлогу, «кораблі» заплющують очі та пересуваються по кімнаті. При наближені «корабля», «скелі» випускають шиплячий звук, з яким хвилі набігають на скелі. Мета «скель» - не допустити аварії «корабля». Потім гравці міняються ролями.
     Рефлексія: Що ви відчували в ході виконання цієї вправи?
     Результативність: відпочинок, рухливість, згуртування учасників.
11. Вправа «Долонька»
      Ціль: Згуртування учаників, 
     Хід: Учасника малюють свої долоньки на аркуші паперу і прикліпляють його собі на спину. Завдання кожного – написати вдолонькі інш. учасника побажання.
    Результативність: гарний настрій, виплеск емоцій,  бажання написати всім,  обговорення побажань за бажанням.
12. Плакат «Колосок».
   Ціль: Підведення підсумків проведеного заняття і надати можливість виговоритись кожному учаснику.
    Хід: Зверніться до учасників і скажіть їм про те, що ваше заняття дійшло до кінця і попросіть учасників висловити свої думки про заняття. (Побажання  і зауваження тренеру). Всі учасники говорять по колу, що в даному занятті для них було корисним, яка вправа найбільш запам`яталась і чому?
     Зараз ми вернемось до наших очікувань: зпочатку ми посіяли зернятка на поле – це були ваші очікування, по мірі того, як вони здійснились, перемістіть їн на пророще зерно, згідно здійсненню ваших одівань.
    Результативність: Активне обговорення тренінгу; побажання і зауваження до тренера; побажання один одному.

                  
                                                 Додаткові  вправи
1.     Гра-розминка «Сонечко побажань».
  Мета: Створити добрий настрій, зняти втому.
  Хід: Діти беруть обруч, до якого прив’язані жовті стрічки-промінці, утворюють «сонечко», по черзі промовляють побажання: «Я бажаю, щоб всі були веселі, здорові…»
Всі разом співають пісню виховної групи:
Я всміхаюсь сонечку:
- Здрастуй, золоте!
Я всміхаюсь квітоньці-
Хай вона росте!
Я всміхаюсь дощику:
- Лийся, мов з відра!
Друзям усміхаюся- 
Зичу всім добра!
2.     Гра-розминка «Сонечко побажань».
Мета: Створити добрий настрій, зняти втому.
Хід: Діти беруть обруч, до якого прив’язані жовті стрічки-промінці
утворюють «сонечко», по черзі промовляють побажання: «Я бажаю…».
3.     Вправа „ Кроки до здоров’я ”.
 Мета: узагальнення почутої інформації, висловлення власних думок.
     Тренер: Щоб прийняти в житті правильне рішення, потрібно спочатку продумати всі „за” і „проти”, задачі і цілі в житті, що стоять перед тобою, вирішити, що важливіше і лише потім робити вибір. Зважаючи на те, що ви сьогодні почули, і про що дізналися, пропоную розробити вам власний шлях до здоров’я. Сьогодні я пропоную зробити вам перші кроки і стати на цей шлях і пройти його, а от який шлях виберете ви – покаже саме життя.
( роздаються сліди, на яких учасники пишуть власні кроки до здоров’я і йдуть по ним). Тож все в ваших силах. Бажаю удачі!

4.     Гра-розминка „Емоція по колу ”.
    Мета: зняти емоційну напругу, пожвавити роботу.
   Хід : Всі учасники сідають у коло, кожен по черзі із скриньки виймає написану емоцію і за допомогою міміки передає цю емоцію, всі інші відгадують її. Вправа закінчується, коли всі учасники покажуть емоції.
Рефлексія: чи важко вам було зображати емоції, можливо вам хотілось замінити?
Чи близька вам ця емоція?








Комментариев нет:

Отправить комментарий